آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

بابی برون و سوالهایی مختلف در رابطه با پوست

بابی برون و سوالهایی مختلف در رابطه با پوست

جواب بابی برون به سوالهایی در رابطه با شستشوی صورت، تیغ زدن یا استفاده از موم، کوچک کردن منافذ پوست و مشکلات رایج پوست‌های چرب را بشنوید.
آیا صبحها باید صورت شسته شود حتی اگر قبل از خواب آن را شسته باشیم؟
بله، شما باید صورتتان را در صبح و عصر بشویید. صورت هر کس مقداری چربی و حتی کثیفی در شب روی پوست خود انباشته می‌سازد که باید هر صبح از روی صورت پاک شود. این کار برای بکار بردن کرم و آرایش روزانه هم مفید است زیرا آرایش روی پوست کثیف و چرب زیبا نخواهد بود. بهتر است این شستشو با آب سرد صورت گیرد تا منافذ پوست به حداقل برسد.
آیا واقعا تیغ زدن موها را خشن و تیره‌تر می سازد و به راستی اصلاح با تیغ بهتر است یا با موم؟

<** ادامه مطلب بابی برون و سوالهایی مختلف در رابطه با پوست... **>
متاسفانه اصلاح موهای زاید با تیغ منجر به تیره‌تر و خشن‌تر شدن موهای بدن می‌شود. ما می‌دانیم که استفاده از تیغ سریع‌ترین و بی‌دردترین راه برای رها شدن از موهای زاید می‌باشد، اما در واقع بهترین راه برای اصلاح این موها استفاده از موم می‌باشد. اگر چه این کار بسیار درد آور است. از جهتی چون موم موها را از ریشه خارج می‌سازد رشد موها مدت بیشتری طول خواهد کشید، در حالی که تیغ موها را تنها از روی پوست می‌برد.
پوست من بسیار چرب است آیا باید از کرم مرطوب کننده یا کرم های دیگر پوست استفاده کنم؟
بله، استفاده از کرم مرطوب‌کننده بسیار ضروری برای هر پوستی می‌باشد و اربتاطی با نوع پوست شما ندارد. شما باید از کرم مرطوب کننده به صورت روزانه استفاده کنید، البته نوعی از آن را انتخاب کنید که بدون مواد روغنی باشد و برای پوست‌های چرب تهیه شده باشد.
منافذ پوست من بسیار بزرگ است آیا راهی برای از بین بردن آنها وجود دارد؟
متاسفانه راهی برای از بین بردن کامل این خلل و فرج وجود ندارد، اما محصولاتی وجود دارد که می‌توانند این منافذ را کوچکتر کند و تعداد آنها را به حداقل برساند. اما یادتان باشد که روزانه صورت خود را حتما دو بار در روز بشویید و از لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.

آرایشی مناسب برای عکاسی

آرایشی مناسب برای عکاسی

بابی براون، آرایشگر معروفی است که بازیگران هالیوود را برای داشتنی آرایش زیبا و درست راهنمایی می کند، برای داشتن آرایشی مناسب عکاسی تا آخر مقاله با ما همراه باشید:
با یک آرایش درست می توانید همیشه در عکس هایتان زیبا باشید
بابی براون، آرایشگر معروفی است که بازیگران هالیوود را برای داشتنی آرایش زیبا و درست راهنمایی می کند، وی نویسنده سه کتاب پرفرش در زمینه مد و زیبایی است؛ همچین خانم براون صاحب کمپانی تولید لوازم آرایش مرغوب و جدیدی است که سالانه میلیون ها دلار درآمد دارد.
فارغ التحصیلی ، ازدواج ، تعطیلات؛ عکس ها پشت سر یکدیگر.اگر فقط به این دلیل از دوربین عکاسی فراری هستید که در عکس ها زیبا و جذاب به نظر نمی رسید، این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگویم راه حل مشکل شما چیست.

ابتدا، به این فکر کنید که معمولا در چه زمان و چه مکانی مجبور هستید که عکس بگیرید.
اغلب نور فلاش دوربین آرایش چهره شما را بیشتر نشان می‌دهد، پس از فلاش دستی استفاده کنید.یک کرم پودر یا پنکیک خوب و مناسب پیدا کید تا قبل از عکس گرفتن کمی زیر چشم ها و روی بینی تان بزنید تا تیرگی های زیر چشم و قرمزی و براقی بینی تان را بگیرد.
وقتی در آتلیه عکس می گیرید، نور فلاش ممکن است شما را رنگ پریده نشان دهد ، پس یک کرم پودر و پنکیک خوب اینجاست که به کمک شما می آید. از پنکیک هایی که حاوی دی اکسید تیتانیوم هستند خودداری کنید، چرا که باعث می شوند شما بیشتر رنگ پریده به نظر برسید،‌ از پنکیک هایی استفاده کنید که مایل به صورتی هستند. ( پنکیک هایی که متمایل بهرنگ زرد هستند نیز اغلب رنگ طبیعی دارند).
برای داشتن آرایشی مناسب عکاسی تا آخر مقاله با ما همراه باشید:
- گلگون کردن گونه ها و چهره شما را زیبا می کند اما ممکن است در عکس زیادی چرب و روغنی به نظر برسید. از مرطوب کننده نیز استفاده نکنید. اگر پوستی چرب دارید،( در قسمت بینی یا پیشانی) می توانید قبل از اینکه پنکیک بزنید چربی صورت تان را با لوسیون ضد چربی بگیرید.
- از رنگ های گرم در پودر آرایشی تان استفاده کنید. برخلاف عقیده عموم، رنگ های مات در تصویر دیده نمی شوند و اگرپودر مناسبی نزنید پوست شما گچی و بی حالت خواهد بود.
- اگر یک تاب نیم تنه به تن دارید، رنگ صورت و گردن و بالاتنه تان را با هم چک کنید تا هماهنگ باشند. استفاده از رنگ های برنزه آسان ترین راه برای یکدست کردن پوست شماست.
- برای فلاش دوربین چهره شما را خراب نکند، از رنگ های بسیار روشن در رژتان استفاده نکنید. همچنین رنگ های پرتلالو و زننده را برای سایه چشم تان انتخاب نکنید. هر دو اینها نور را منعکس کرده و باعث می شوند چهره شما در عکس چرب و روغنی به نظر برسد. البته اگر از سایه چشمی که شاد و براق باشد به مقدار کم استفاده کنید در عکس جلوه خاصی خواهد داشت. اما این سایه ها نباید رنگارنگ باشد.
- از خط لبی استفاده کنید که همرنگ رژ تان باشد. مراقب باشید وقتی رژتان را می زنید قسمتی از خط لب تان پاک نشود.
- یک نفس عمیق بکشید اگر عصبی هستید و استرس دارید، مطمئن باشید این حالت در عکس تان مشخص خواهد شد. بین گرفتن عکس ها، چشمان تان را ببندید و تمرکز کنید و ریلکس باشید.

حجیم ماندن مو

حجیم ماندن مو
حجیم ماندن طولانی مدت یعنی چه ؟بطور ویژه آنچه مصرف کنندگان از استایلینگ مو در جهت حجیم شدن آن انتظار دارند به شرح زیر می‌باشد
حجیم ماندن طولانی مدت یعنی چه ؟
بطور ویژه آنچه مصرف کنندگان از استایلینگ مو در جهت حجیم شدن آن انتظار دارند به شرح زیر می‌باشد :
• مویی که ضخامت داشته و پر باشد .(88%)
• مویی که شکل و حالت خود را حفظ کند.(74%)
• مویی که حجم خود را برای مدت طولانی نگه دارد.(68%)
• مویی که با وزن سنگین خود از سطح سر بالاتر قرار می‌گیرد و بلند می‌شود و حالت ارتجاعی دارد. .(68%)
• مویی که از صورت فاصله می‌گیرد . ( 55%)

- چه زمان مصرف کنندگان حجم و استیل موی خود را از دست رفته می‌بینند :
• استیل مو به گونه ای می‌شود که شکل و حالت مو از دست می‌رود . (70%)
• موها بر روی سر می‌خوابند. (64%)
• موها به همدیگر می‌چسبند و هیچ حجم و حالت ارتجاعی ندارند. (63%)
• موها درون صورت می‌ریزند .( 45%)
چگونه می‌توان یک موی حجیم با عمرطولانی داشت؟
اولین قدم خلق و ایجاد یک فضای مناسب میان مو و پوست سر می‌باشد و مهمترین منطقه آن جائی است که می‌خواهیم موها حجم لازم را داشته باشند .
1. بلند نگاه داشتن ریشه‌ها ( که طول و ارتفاع سر را افزایش می‌دهد )
2. بلند و بالا نگاه داشتن ساقه مو ( موها را بالا و دور از صورت قرار دهید )
3. به کناره‌های مو حجم دهید ( موها را ازکناره‌ها به سر نچسبانید )
4. به انتهای موها حجم دهید( موها را آزاد بگذارید بدون اینکه انتهای آنها را گره بزنید )

خالکوبی را چگونه پاک کنیم؟

خالکوبی را چگونه پاک کنیم؟
بسیاری از افراد پس از مدتی خالکوبی، به‌ دنبال یک متخصص پوست می ‌گردند که این خط و خطوط را پاک کند.با دکتر مریم یوسفی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در همین رابطه گفتگو کرده ایم...
خالکوبی عبارت‌ است از ایجاد یک علامت یا شکل پاک‌ نشدنی روی پوست با وارد کردن رنگ به داخل آن از طریق سوزن یا سایر وسایل نوک تیز.بسیاری از افراد پس از مدتی خالکوبی، به‌ دنبال یک متخصص پوست می ‌گردند که این خط و خطوط را پاک کند. با دکتر مریم یوسفی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در همین رابطه گفتگو کرده ایم.
چرا خانم ‌ها به فکر پاک ‌کردن تاتو و خالکوبی ‌شان می ‌افتند و پیش شما می ‌آیند؟
این افراد به دو دسته تقسیم می‌ شوند:
* یک گروه خانم ‌هایی هستند که به هر دلیل خواستار پاک کردن خالکوبی هستند. شایع‌ترین علت این خواهش، پشیمان شدن بیمار است. در تحقیقی مشاهده شده که حدود 70 درصد افراد، ساعتی بعد از خالکوبی از این عمل خود پشیمان می شوند.
* علت بعدی عدم تطابق طرح خالکوبی (شامل ابرو یا خط چشم) با طرح ایده‌آل بیمار است. گاهی هم آرایشگر دچار اشتباه شده و خالکوبی‌ های دو طرف را قرینه انجام نمی ‌دهد، لذا لازم می ‌شود که قسمتی از طرح یک طرف پاک شود. گاهی نیز فرد دچار واکنش‌های حساسیتی (آلرژیک) به رنگ تاتو می ‌شود و لازم می ‌شود رنگ از داخل پوست خارج گردد.
آقایان چطور؟
دسته دوم آقایانی هستند که به هر دلیلی روی بدن خون خالکوبی انجام داده‌اند و اکنون یا به دلیل پشیمانی خواستار پاک کردن آن هستند و یا به دلیل قوانین استخدام در سازمان‌ های نظامی و ... .
کلا چه روش‌ هایی برای پاک کردن خالکوبی و تاتو وجود دارد؟
روش‌های متعددی برای برداشتن و پاک کردن خالکوبی وجود دارد، شامل : جراحی و بریدن ناحیه حاوی خالکوبی و سپس دوختن ناحیه؛ درم ابریژن مکانیکی (در این روش از یک وسیله جهت سایش پوست استفاده می ‌شود)؛ میکرودرم ابریژن(با پاشیدن پودرهای کریستال اکسید آلومینیوم ، پوست به طور سطحی تراشیده می‌ شود و فقط برای خالکوبی ‌های سطحی کاربرد دارد)؛ سل ابریژن (از نمک برای تراشیدن پوست استفاده می ‌شود)؛ خارج کردن شیمیایی رنگ توسط یک خمیر خاص؛ سرمادرمانی (جراحی با سرما) یا کرایوتراپی؛ استفاده از اسیدهای شیمیایی و سرانجام لیزردرمانی شامل لیزرهای لایه ‌بردار مثل اربیوم و co2 و لیزرهای غیر لایه ‌بردار.
بهترین روش کدام است؟
از میان روش های فوق برخی می‌ توانند جوشگاه‌ های بدی ایجاد کنند و نتیجه خوبی را از نظر زیبایی به همراه نداشته باشند. پزشکان متخصص پوست، بهترین روش را لیزر درمانی می ‌دانند.
چه خالکوبی ‌هایی راحت ‌تر پاک می ‌شوند؟
هر چه خالکوبی سطحی‌ تر و قدیمی‌ تر باشد، راحت ‌تر پاک می شود. هر چه رنگ به کار رفته حرفه‌ ای‌ تر باشد، پاک کردن آن سخت‌ تر است. برخی رنگ‌ ها مثل سیاه، و آبی و قهوه‌ای بهتر از رنگ‌ هایی مثل قرمز قابل پاک شدن با لیزر هستند.
بهترین لیزر برای این کار چیست؟
بهترین لیزرها برای پاک کردن تاتو، لیزرهای کیوسوییچد است، زیرا بدون ایجاد جوشگاه از طریق تکه‌ تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلول‌ های ایمنی پوست را در بلعیدن و زدودن رنگ خالکوبی کمک می‌‌ کنند.
باید توجه کرد که معمولا پاک شدن خالکوبی توسط لیزر نیاز به چند جلسه درمان دارد و بیمار باید صبر داشته باشد و به پزشک متخصص پوست خود اعتماد کند.
عده ‌ای از آرایشگر ها برای پاک کردن اشتباهات خالکوبی خود به رنگ ‌های هم‌ رنگ پوست متوسل می ‌شوند. این درست است؟
این بزرگ ‌ترین اشتباه است و با این کار مشکلات بیمار چند برابر خواهد شد، زیرا هنگام پاک کردن رنگ ‌های هم رنگ پوست توسط لیزر، گاهی تغییر رنگ تیره صورت می ‌گیرد و وضعیت از آن چه که بوده بدتر می شود. برای برداشتن رنگ ‌های هم رنگ پوست نیاز به لیزرهای لایه‌ بردار یا روش‌هایی مثل لایه برداری با اسید است که حتما باید توسط متخصص پوست انجام شود.
گاهی بیمارانی به ما مراجعه می کنند که به دلیل استفاده از اسید در آرایشگاه‌ ها برای پاک کردن تاتو، به مشکلاتی مثل بافت‌ های جوشگاهی یا حتی ایجاد گوشت اضافه در محل دچار شده‌اند.

چگونه خال ها و لکه های صورتم را پنهان کنم؟

چگونه خال ها و لکه های صورتم را پنهان کنم؟
اخیرا روی گونه ها و دیگر اجزای صورتم لکه هایی پیدا کرده ام، چگونه می توانم آنها را با آرایش بپوشانم؟به تازگی تصمیم گرفته ام که لکه های صورتم را با لیزر از بین ببرم.آیا روش مناسبی است؟
یک کرم پودر مناسب پیدا کنید
سوال:اخیرا روی گونه ها و دیگر اجزای صورتم لکه هایی پیدا کرده ام، چگونه می توانم آنها را با آرایش بپوشانم؟به تازگی تصمیم گرفته ام که لکه های وصرتم را با لیزر از بین ببرم.آیا روش مناسبی است؟
پاسخ: لیزر تنها راه برای از بین بردن لکه های صورت نیست. در واقع شما با آرایش نیز می توانید براحتی این لکه ها را بپوشانید. ابتدا یک کرم پودر متمایل به زرد به صورت تان بزنید، دقت داشته باشید کرم پودرتان باید دو درجه از رنگ پوست صورت تان روشن تر باشد. در ضمن کرم مورد نظر باید غلیظ و رنگ زیادی داشته باشد. این کرم پودرها باید قادر باشند که محل زخم و جراحت، تاتوها ، ماه گرفتگی ها را بپوشانند. کرم پودر را با یک برس مخصوص و یا با نوک انگشت تان روی صورت تان پخش کنید. مراقب باشید که با با زیاد پخش کردن کرم، آن را به کلی از روی صورت تان محو نکنید. در نهایت با یک پنکیک ملایم برق کرم و سفیدی بیش از حد آن را بگیرید و کمی هم رژ گونه روی گونه هایتان بزنید.

با آزمایشی ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید!

با آزمایشی ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید!

با یک آزمایش ساده می توانید در هر زمان نوع پوست خوداعم از چرب، خشک یا مختلط ب را برای انتخاب کرمهای مخصوص به آن تشخیص دهید... اغلب ما زمانی که برای درمان بیماری های پوستی خود نزد پزشک متخصص می رویم، در پاسخ به اینکه آیا می دانیم پوستمان از کدام گروه انواع پوستها (چرب، خشک ویا مختلط ) است
دچار شک و تردید شده و تشخیص آن را به پزشکمان واگذارمی کنیم، اما بهتر آن است که چون پوست انسان در هر مقطعی از زمان خاص خود برحسب تغییرات آب و هوایی ، جا به جایی و یا نوع سیستم بدن ممکن است دچار تغییر شود و گاهی از پوست چرب به پوست خشک و مختلط و یا برعکس تغییر یابد، راه تشخیص نوع پوستمان را بدانیم تا درانتخاب کرمهای مخصوص آن دچار مشکل نشویم و این کار با یک آزمایش ساده که خود می توانیم در منزل انجام دهیم به راحتی امکان پذیر است:

1-این آزمایش را 30 دقیقه بعد ازحمام کردن انجام دهید به خصوص حمامهای طولانی مدت که پوست شما کاملا در بخارحمام با جذب آب کافی مرطوب و آماده شده است.

2-پوستتان را با حوله به طوری که به آرامی گذاشته و برمی دارید، خشک کنید
3-از دو عدد دستمال کاغذی تمیز استفاده کرده، هر کدام را از وسط جدا کنید تا چهار لایه دستمال نازک داشته باشید. دوعدد آن را روی گونه ها و دو تای دیگر را روی پیشانی و چانه پهن کنید و خوب بچسبانید. 4- 5 تا 7 دقیقه صبر کنید.

نتیجه :
الف)اگر بر روی همه ی دستمالها لکه های زرد چربی دیده شد، شما دارای پوستی چرب هستید.

ب)اگر دستمال کاغذی ها فقط حالت رطوبت کمی به خود گرفته و از لکه های چربی خبری نبود شما دارای پوستی خشکهستید. پوست خشک در حالت طبیعی هم بر روی گونه ها کشیدگی دارد.

ج)برای تشخیص اینکه پوست شما از نوع مختلط است ، همه ی دستمالها خشک یا چرب و یکنواخت نیستند. به طور مثال دستمالهای روی گونه ها چرب و دستمال روی پیشانی خشک دیده خواهد شد و یا برعکس.گاهی هم دستمالهای روی گونه ها در قسمتهایی چرب و در قسمتهایی خشک دیده خواهند شد .