آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

همه چیز در مورد کانسیلر از زبان بابی براون!

همه چیز در مورد کانسیلر از زبان بابی براون!

بدنبال کرم پودری باشید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد و بعد از این تکنیک‌های آرایشی برای پنهان کردن نقاط ضعف صورت‌تان استفاده کنید
این ماده آرایشی مهمترین وسیله آرایشی در کیف شماست.

با استفاده از یک کرم پودر خوب(کانسیلر) براحتی می‌توانید جوش‌ها و لکه‌های پوستی‌تان را بپوشانید.

من معتقدم که یک کرم پودر خوب براحتی پیدا نمی شود و یکی از رازهای عالم است. این ماده آرایشی می‌تواند سریع صورت شما را روشن کرده و به پوست شما شادابی و طراوت خاصی دهد- مخصوصا زمانیکه از بی خوابی رنج می‌برید یک کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند؛ بدنبال کرم پودری باشید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد و بعد از این تکنیک‌های آرایشی برای پنهان کردن نقاط ضعف صورت‌تان استفاده کنید:

چه نقاطی را باید کرم بزنیم:
حلقه‌های تیره زیر چشم و جوش‌ها


چگونه این کار را بکنیم:
1- ابتدا با یک کرم روشن مخصوص زیر چشم آن نقطه را بپوشانید؛ این ماده آرایشی باید سریع جذب شده و بعد از مدت کوتاهی پوستی صاف و هموار از خودش به جای بگذارد.

2- از یک برس مخصوص کرم پودر یا از نوک انگشت‌تان برای زدن کرم پودر در نقاطی از پوست‌تان که نازک است استفاده کنید.مطمئن شوید که خوب آن را پخش کرده اید.

3- کنار خط ابرو و گوشه چشم‌تان را نیز با دقت کرم بزنید( در این مرحله باید خیلی دقت کنید؛ مراقب باشید کرم داخل چشم‌تان نرود.)

4- بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز است کرم استفاده کنید و آن را با نوک انگشت‌تان پخش کنید.

5 – اگر بعد از زدن کرم فکر می‌کنید باز هم دور چشم‌تان تیره است یک بار دیگر آن ناحیه را کرم بزنید.

6-برای داشتن دوام بیشتر کرم پودر، کمی پنکیک روی صورت‌تان بزنید و برای کنار چشمان‌تان از یک برس مخصوص استفاده کنید تا پودر داخل چشمان‌تان نرود.

چه نقاطی را باید با شیوه کانسیلر بپوشانیم:

لکه‌های صورت
چگونه این کار را انجام دهیم:
1- برای داشتن یک آرایش زیبا و البته طبیعی از یک کرم و یا لوسیون استفاده کنید.

2- برس کرم پودر را بردارید،‌ تمام صورت خود را با استفاده از این برس کرم پودر بزنید، مطمئن شوید که کرم روی صورت شما نشسته است. اگر کرم پودر روی صورت شما روشن تر می‌شود روی نقاطی از صورت‌تان که فکر می‌کنید نقص دارند نزنید.

3- کمی پودر بردارید و برای ثابت کردن کرم پودر‌تان از آن استفاده کنید.

* کانسیلر به کمک شما می‌آید- جای زخم و چروک‌های صورت

چگونه باید این کار را بکنیم:
ابتدا، شما باید مطمئن شوید که آیا می‌توانید کاملا جای زخم را روی صورت‌تان بپوشانید یا خیر. اگر نتوانستید صد در صد آن را از نظر پنهان کنید می‌توانید با استفاده از یک کرم پودر خوب آن را کمرنگ تر و نامشخص تر کنید.

1- اول از همه با یک لوسیون کمرنگ با غلظت کم تمام صورت‌تان را بپوشانید.

2- سپس، کرم پودر را با برس مخصوصش درست روی نقطه جراحت صورت‌تان بزنید و سپس آن را گونه ای روی صورت‌تان پخش کنید که رنگ تمام نقاط صورت‌تان یکدست شود.

3- در آخر نیز از یک پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورت‌تان استفاده کنید.

* چروک‌های صورت

چگونه آن را بپوشانم:
با استفاده از یک کرم با غلظت بالا و و کرم پودری خوب و قوی می‌توانید صورتی صاف و یکدست داشته باشید.

1- صورت‌تان را مرطوب کنید،مرطوب کننده صورت شما را یکدست می‌کند.اگر پوستی ترک ترک و پوسته شده دارید استفاده از کرم مرطوب کننده برای‌تان از هر چیزی واجب تر است.

2- از کرم پودر‌های مایع استفاده کنید.

3- به گونه‌هایتان رژگونه بزنید.حتی اگر گونه‌هایتان چروک دارد باز هم می‌توانید از یک رژگونه کمرنگ استفاده کنید.

4- اگر اطراف لب‌هایتان خطوطی دارید، آن ناحیه را همواره مرطوب نگاه دارید. از یک پماد مخصوص چروک دور لب استفاده کنید، ولی سعی نکنید که آن خطوط را با کرم پودر بپوشانید.در عوض یک رژلب مایع کرم مانند بردارید و با یک خط لب زیبا و کمرنگ خط لب‌تان را برجسته کنید.

آرایش صورت با پوست سفید و رنگ چشم آبی!

آرایش صورت با پوست سفید و رنگ چشم آبی!

آرایش چهره ای با پوستی روشن و سفید و رنگ چشم آبی، حتی اگر چشمها با لنز آبی هم آسمانی رنگ شده باشند در عین زیبایی خاص خود می تواند با یک آرایش نا متناسب به چهره ای نه چندان زیبا تبدیل شود... سبک زندگی سیمرغ سعی دارد تا با تقسیم بندی براساس رنگ پوست و رنگ چشم شما را در جهت آرایشی برازنده و مطلوب یاری دهد ، در این قسمت با آرایش پوست سفید و رنگ چشم آبی با ما همراه باشید:
آرایش چهره ای با پوستی روشن و سفید و رنگ چشم آبی حتی اگرچشمها با لنزآبی هم آسمانی رنگ شده باشند در عین زیبایی خاص خود می تواند با یک آرایش نامتناسب به چهره ای نه چندان جالب و رنگارنگ و جلف تبدیل شود، به همین دلیل بهتر است با توجه به نوع صورت و با در نظر گرفتن مدل چشمها به میکاپی متناسب و شایسته دست یافت که از زیبایی این نوع چهره ها کم نکند.

1- چشمهای طبیعی :
می توان از نزدیکی دو رنگ سبز و آبی استفاده کرد و نه به عنوان سایه بلکه یک خط چشم باریک و زیبا ی سبز رنگ تنها زیر چشم کشید و در پشت چشمها سایه ای براق نزدیک به رنگ پوست با تن طلایی زد و سپس با کمی ریمل بر زیبایی چشمهای آبی افزود.


یا ابتدا کمی ریمل زد و با خط چشم مدادی دودی رنگ نزدیک به سیاه لابه لای مژه ها را خط کشید و تنها با سایه ای کمرنگ تر از رنگ چشمها پشت چشمها را سایه زد و آن را به یک میکاپ ساده اما در عین حال شیک تبدیل نمود.

گاهی اوقات هم تنها کشیدن یک خط چشم خاکستری، دودی بر پشت چشمها رنگ چشمهای آبی را متمایل به خاکستری و روشن تر از رنگ اصلی آن خواهد کرد.
چشمهای لاجوردی رنگی که رنگ آنها هم به سبز تیره و هم به آبی نزدیک است را می توان با آرایش سایه ای به رنگ بژ و طلایی مات در زیر ودودی تیره در روی آن ، هم در پشت و هم درزیر چشمها تا نیمه بسیار زیبا و جذاب کرد.2- چشمهای با لنز :
طبیعی تر برای زمانی که چشمها با لنزهای رنگی به خصوص آبی، رنگی می شوند استفاده از رنگهای همان گروه رنگ چشم برای سایه است اما گاهی برای جذابیت و تغییر کلی آرایش بهتر است از سایه ی طلایی دردرجات مختلف آن استفاده شود به طوری که در زیرساخت سایه ، رنگهای پر رنگ تر طلایی و در روی آن به رنگهای روشن تر متمایل شود و کم کم این درجات مختلف رنگهای طلایی در هم ادغام شوند به طوری که حد ومرز جداسازی رنگها در پشت چشمها دیده نشود. سپس با سایه ای کمرنگ به رنگ قهوه ای بسیار روشن در زیر چشمها و تنها ریمل بدون خط چشم، زیبایی خاصی به چشمهای رنگی بدهید.برای رژ لب و رژگونه در مورد این رنگ پوست و رنگ چشم هر رنگ رژ لبی که با رژگونه اش هماهنگ باشد اعم از رنگهای گرم ورنگهای سرد مناسب است و بسته به سلیقه ورنگ لباس می توان آنها را انتخاب کرد.

خانم‌ها به 6 روش می‌توانند از شر موهای زاید خلاص شوند

خانم‌ها به 6 روش می‌توانند از شر موهای زاید خلاص شوند

خانم‌ها معمولا دوست ندارند وقتی صورتشان را اصلاح نکرده‌اند در مقابل نور بایستند چون موهای زاید کرکی صورتشان در این موقعیت مشخص می‌شود
1+5 علیه موی زاید

خانم‌ها معمولا دوست ندارند وقتی صورتشان را اصلاح نکرده‌اند در مقابل نور بایستند چون موهای زاید کرکی صورتشان در این موقعیت مشخص می‌شود. شاید به همین دلیل است که به انواع روش‌ها متوسل می‌شوند تا از شر این موهای زاید صورت خلاص شوند؛ از موم انداختن صورت گرفته تا بند انداختن. ولی کدام یک از این روش‌ها مناسب‌ترند؟ ...

1-موم انداختن؛ دردناک اما موثر
برای موم انداختن باید صورت، موم داغ را روی پوست پخش کرده و روی آن نوار باریکی از جنس پارچه و یا سلفون کشیده و پس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یک حرکت سریع نوار باریک را همراه با مو از روی پوست بکشند.

• مزایا: ارزان، سریع، در خانه قابل انجام است، چون موم انداختن سبب کنده شدن سلول‌های مرده پوست نیز می‌شود بنابراین سبب لطافت و نرمی پوست نیز می‌گردد.

• معایب: کثیف‌کاری زیاد دارد، ممکن است سبب عفونت پوست شود و یا موها به طور یکدست و یکنواخت کنده نشوند، موهای کوتاه‌تر از دو میلی‌متر را ممکن است، نکند.

• رشد مجدد مو: پس از سه تا شش هفته.

مومک انداختن به دو صورت است:
• روش گرم (hot): ابتدا موم را گرم کرده سپس لایه نازکی از آن را در جهت رویش مو قرار می‌دهند. هنگامی که موم سرد شد و موها به آن چسبید با پارچه و یا سلفونی که روی موم قرار داده شده، برخلاف جهت رویش‌ مو کشیده و مو‌ها را از ریشه می‌کنند.

• روش سرد (cold): در این روش از موم سرد که از پیش روی نوارهای باریکی آغشته شده‌اند، استفاده می‌شود.

و اما 7 نکته‌ای که باید درباره این روش بدانید:

1) پیش از استفاده موم باید در قسمت کوچکی از پوست تست حساسیت انجام گیرد.

2) از این روش در افرادی که دیابت، واریس، خال و زگیل دارند نباید استفاده کرد.

3) برای استفاده از این روش موها باید حداقل دو میلی‌متر طول داشته باشند.

4) صورتتان را پیش از موم انداختن با آب و صابون شسته و کاملا خشک کنید.

5) هنگام کشیدن نوار موم، نوار را به سمت بالا نکشید آن را با زاویه 40 درجه در حالی که با دست دیگر پوستتان را کشیده‌اید، نوار را با یک حرکت سریع بکشید.

6) ایجاد سرخی و التهاب خفیف پس از موم انداختن طبیعی است.

7) 12 ساعت پس از موم انداختن ناحیه مورد نظر را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

2- بند انداختن؛ دردناک
یک روش قدیمی است که آرایشگر یک سر نخ را با دندان گرفته و سر دیگر را با دست چپ می‌گیرد، سپس با دست راست خود قسمت میانه نخ را توسط انگشتان نشانه و میانی خود به صورت یک حلقه در آورده و به وسیله آن اقدام به کندن موهای زاید می‌کند.

• مزایا: ارزان، سریع، تمیز، درد کمتری نسبت به موچین دارد، برای ابرو و صورت مناسب است.

• معایب: می‌تواند دردناک باشد، سبب خارش و التهاب می‌‌شود، دارای عواض جانبی: سرخی و التهاب پوست، عفونت فولیکول مو و تغییر در رنگدانه‌های پوست می‌باشد.

• رویش مجدد مو: پس از سه تا هشت هفته.

3- کرم‌های موبر؛ ساده و بی‌درد
برای برداشتن موهای صورت استفاده از موبر هم مفید است. مثلاً می‌توانید از کرم‌های موبر استفاده کنید. خوبی کرم‌های موبر این است که مو را از ریشه درمی‌آورند. بدی‌شان هم این است که پوست را تحریک می‌کنند. برای اینکه مطمئن شوید پوستتان به این کرم‌ها حساس نیست، می‌توانید کمی از آن را به قسمت داخلی مچ دستتان بمالید و یک روز صبر کنید تا نتیجه‌اش را ببینید. اگر واکنش شدیدی مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال آسوده از آن کرم استفاده کنید.

4- چسب‌ سفیدکننده
چسب سفیدکننده را به پوستتان بچسبانید و بگذارید 10 دقیقه در محل باقی بماند. سپس آن را در جهتی که روی بسته نشان داده شده، از پوستتان جدا کنید. البته این نوع چسب‌ها هم ممکن است پوست شما را تحریک کنند.

5 -الکترولیز
این روش، گران تمام می‌شود و وقت‌گیر است. اگرچه به نظر می‌رسد الکترولیز، تنها روش رفع موهای زاید به‌طور دایم است ولی فقط 15 تا 50 درصد، احتمال اثربخشی در هر جلسه درمان وجود دارد. ضمن اینکه هر از گاهی هم به عوارض ناخوشایندی نظیر زخم‌های زشت و مقاوم به درمان منجر می‌شود. البته در بسیاری از مواقع الکترولیز، برای رفع دایمی موهای زاید موثر است. در این روش، از طریق یک سوزن، جریان برق مختصری به فولیکول مو وارد می‌شود. برای انجام این کار، مطمئن شوید که تکنسین مربوطه از تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده و مجوز لازم را در اختیار دارد. دستگاه‌های الکترولیز خانگی و موچین‌های الکترونیکی کارایی چندانی ندارند و زیاد توصیه نمی‌شوند. این هم یادتان باشد که انجام الکترولیز در سالن‌های آرایشی، هیچ‌وقت مورد تأیید کارشناسان بهداشت نبوده و نیست. آنها معتقدند که روش‌های الکترولیز و لیزر، به دلیل تخصصی بودنشان، حتماً باید از سوی پزشکان مجرب یا لااقل افرادی با مدرک پیراپزشکی که دوره‌های مربوطه را گذرانده باشند، صورت بگیرد.

1+5 لیزر
حساب لیزر را باید از بقیه روش‌ها جدا کرد چون جدیدترین و موثرترین روش حذف موهای زاید است. در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول موهای زاید کاملاً تخریب می‌شود و امکان رشد موهای زاید در آن ناحیه خاص از بین می‌رود. این درمان در چند مرحله و طی چند هفته انجام می‌شود. نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دایمی است. مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی به بیمار تحمیل می‌کند و فقط پزشکان مجوزدار قادر به انجام آن هستند.

راهنمایی بابی براون برای یک آرایش چشم حرفه‌ای!

راهنمایی بابی براون برای یک آرایش چشم حرفه‌ای!

شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خط چشم‌تان دارید، مهم تر از همه این است که آرایشی انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید.
مهم ترین اصول در آرایش چشم انتخاب خط چشم، سایه و ... است.
خط چشم، سایه چشم، و ریمل
*خط چشم
شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خط چشم‌تان دارید، مهم تر از همه این است که آرایشی انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید. اگر ترجیح می‌دهید با مداد چشم کار کنید، نوع کرمی آن را انتخاب کنید که مجبور نباشید برای کشیدن خط چشم آن را روی چشمان‌تان فشار دهید. خود من مدادهایی را دوست دارم که دودی رنگ هستند و به چشم فریبندگی خاصی می‌دهند. اگر دوست ندارید از مداد برای کشیدن خط چشم‌تان استفاده کنید،‌ می‌توانید از خط چشم مایع استفاده کنید. قبل از استفاده مطمئن شوید که خط چشم‌تان سبک باشد و روی چشم‌تان وزن زیادی ایجاد نکند.
*سایه چشم
مهم ترین مسئله در انتخاب سایه چشم این است که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. روشن ( برای روشن سازی اوایل پلک) ، متوسط ( برای پایین تا میان چشم) ، و تیره برای گوشه‌های چشم. اگر دوست دارید از سایه‌های کرمی استفاده کنید، اما می‌بینید که دچار چین و شکن می‌شود، پلک چشمان‌تان را با یک رنگ روشن آماده کنید،‌ سایه چشم پودری بزنید، و سپس از سایه کرم مانند استفاده کنید. سعی کنید اوایل روز از سایه پودری استفاده نکنید. چرا که هر چه از روز می‌گذرد آرایش شما محو می‌شود.
*ریمل
ریمل راه خوبی است تا آنهایی که مژه‌هایی کم پشت دارند فریبندگی و دلربایی بیشتری به چشمان شان دهند. قبل از استفاده از ریمل، حجم آن را روی یک دستمال بگیرید. این تنها راهی است که از وزن اضافی روی چشمان‌تان جلوگیری کنید. از انتهای خط مژه‌هایتان شروع کنید، از پایین تا بالا را ریمل بزنید، ریمل را هم روی مژه‌های بالای چشمان‌تان بزنید، و هم روی مژه‌های پایین چشم‌تان. به یاد داشته باشید که ریمل را با قلم مخصوص خودش استفاده کنید و هر دو چشم را به طور برابر ریمل بزنید. من ریمل مشکی رنگ را برای آرایش روزانه ام ترجیح می‌دهم. اگر دوست دارید آرایش‌تان طبیعی به نظر برسد، از ریمل قهوه ای رنگ استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایشی متفاوت داشته باشید، از ریمل‌های رنگی آبی یا سبز استفاده کنید.هیچ محدودیتی روی انتخاب رنگ ندارید.
6 اشتباه رایج در آرایش چشم

1- چشمان گربه ای:
خط چشمانی که به سمت بالا کشیده می‌شوند؛ یعنی بالاتر و خارج از گوشه خارجی چشم کشیده می‌شوند- اما این آرایش از مد افتاده و زننده به نظر می‌رسد. بهتر است اگر می‌خواهید خط چشم‌تان بیرون از چشم‌تان بکشید از یک سایه چشم قهوه ای رنگ استفاده کنید.

2- چشمان درشت:
کسانی که چشمانی درشت دارند نباید از سایه‌های روشن و به رنگ‌های تند و نامتناسب استفاده کنند. مگر اینکه بخواهید برای جشن‌هالووین آرایش کنید. سعی کنید از رنگ‌های مات و تیره استفاده کنید.
سایه‌های سرخ رنگ: زدن سایه سرخ رنگ روی تمامی نقاط پلک پیشنهادی است که آرایشگران برای شما دارند. اما من می‌گویم اگر بخواهید از رنگ سرخ برای زدن سایه و استفاده از آن روی تمام نقاط پلک‌تان استفاده کنید رنگ چشمان‌تان را سرخ و یا صورتی نشان می‌دهد.بهتر است به جای این کار،‌از سایه‌هایی با رنگ‌های ملایم تر مانند صورتی مات وهلویی استفاده کنید.

خط چشم ناتمام: عقیده من این است که کشیدن خط چشم ناتمام از نیمه‌های چشم تا انتهای آن چشم را کوچک نشان می‌دهد و تاثیر کمی دارد. شما می‌توانید فقط بالای پلک‌تان را خط چشم بکشید، اما از داخلی ترین ناحیه چشم تا بیرون چشم آن را ادامه دهید.

هماهنگ کردن رنگ سایه‌ها: من به مشتریانم می‌گویم هیچ گاه رنگ سایه شان را با رنگ چشمان شان هماهنگ نکنند- مخصوصا اگر شما چشمانی آبی و یا سبز دارید. چشمان آبی رنگ با خط چشم آبی زیبا و جذاب می‌شود، اما با سایه چشم زیبایی اش را از دست می‌دهد. اصولا رنگ‌های طبیعی که در تضاد با رنگ چشمان شما باشد بهتر است.

ریمل‌های حجم دهنده: این ریمل زدن‌ها مربوط به سال‌های 1960 است،‌اما امروزه دیگر کاربردی ندارد. بهترین راه برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها این است که با یک ریمل معمولی چند بار مژه‌های خود را ریمل بزنید. اگر احساس کردید مژه‌هایتان سنگین شده، با یک دستمال خشک حجم ریمل را از برس آن بگیرید.