آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

راه هایی برای مراقبت از دستها

راه هایی برای مراقبت از دستها

برای اینکه دست هایی زیبا و سالم داشته باشید مراقبتهای خاص و ویژه ای لازم نیست بلکه با چند روش ساده می توانید زیبایی و سلامتی را به دستان خود هدیه دهید.

برای داشتن دستان سالم چند راهکار ساده به شما پیشنهاد می کنیم:

از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده نمایید.

به (کرم شیر) چند قطره آبلیمو و گلیسیرین اضافه کنید و شب ها به دستان خود بمالید.

دستان خود را با مخلوط آبلیمو و آب یا مخلوط سرکه و آب شستشو دهید تا آثار مضر ناشی از استفاده شوینده های مخرب را از بین ببرید.

مخلوط گلیسیرین به همراه گلاب یا آب خیار را با پنبه به دستان خود بمالید این محلول پوست شما را تمیز و پاکیزه می کند.

شدستان و انگشتان خود را با روغن بادام ماساژ دهید.

اگر دستان شما خیلی زبر است یک قاشق شکر را به آبلیمو اضافه کنید و کف دستتان را به قدری به هم بمالید تا شکر حل گردد سپس با آب سرد بشویید. می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

سیب زمینی را آب پز کنید و قبل از این که سرد شود پوست آن را بکنید و آن را له کرده به صورت خمیر در آورید و بر روی دست و انگشتان بمالید.

همیشه هنگام کار با مواد شوینده از دستکش استفاده نمایید، پس از اتمام کار و خشک کردن دستها، مقداری گلیسیرین که چند قطره آبلیمو به آن اضافه شده باشد، به دست هایتان بمالید و ماساژ بدهید.

هنگام کار با مواد شوینده از دستکش استفاده نمایید. بهترین نوع دستکش، دستکش دولایه است که قسمت بیرونی آن از جنس پلاستیکی و قسمت درونی آن از جنس نخ کتانی باشد. توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از دستکش های معمولی پلاستیکی باعث تعریق پوست دست ها می شود و همان طور که توضیح داده شد، قارچ های پوستی در محیط مرطوب و گرم و از زیر ناخن ها و پوست حاشیه آن رشد می کنند و باعث ضایعه های ناخنی به صورت تغییر شکل و تغییر رنگ ناخن و التهابات پوست اطراف ناخن ها می شوند.

افرادی که در خارج از منزل به دلیل حفاظت پوست دست ها از آفتاب یا برای زیبایی دستکش می پوشند، بهتر است از دستکش های کتانی و سفیدرنگ استفاده کنند تا علاوه بر عدم نگهداری حرارت، در افراد حساس ضایعه های اگزمایی در دست ها ایجاد نشود.

چند نکته درباره ناخنها که رسیدگی به آنها بر زیبایی دستان شما می افزاید:

ریشه های کوچک و گوشه های ناخن می توانند به هر جایی گیر کنند، گاهی ورم کرده و عفونت می کنند. به محض اینکه این تورم ایجاد شد روی آن را با استفاده از چسب زخم مرطوب بپوشانید.

ناخن های خود را کوتاه کنید: ناخن های بلند باعث جلب توجه می شوند، ناخن های خیلی بلند زیبا نیست و ممکن است دردسر ساز شوند. ناخن هایتان را تا یک چهارم اینچ بالای انگشت، سوهان کنید.

به طور مداوم و هر روزه ناخن های خود را سوهان نکشید پس از هر بار سوهان کشیدن یک هفته به آن ها استراحت دهید.

پوست تخم مرغ را داخل مقداری آبلیمو بگذارید و اجازه دهید یک روز بماند سپس ناخن های خود را در آن قرار دهید این محلول ناخن های شما را سفت و محکم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد