آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

انتخاب ضد آفتاب مناسب با پوست تان

انتخاب ضد آفتاب مناسب با پوست تان
آنچه مهم است انتخاب کرم ضد آفتاب متناسب با پوست و همچنین استفاده درست از آن است...
معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام گفت:خارجی یا داخلی بودن کرم‌های ضدآفتاب مهم نیست،بلکه آنچه مهم است انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با پوست و همچنین استفاده درست از آن است.
دکتر علیرضا فیروز،متخصص پوست و معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام در ادامه درباره مصرف درست کرم‌های ضد آفتاب گفت:این کرم‌ها باید به مقدار کافی و در زمان مناسب استفاده و در فواصل زمانی مناسب تجدید شوند.
این متخصص پوست،زمان مناسب استفاده از کرم ضدآفتاب را حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از مواجهه با نور آفتاب،عنوان کرد و در خصوص علت آن گفت:کرم‌های مورد استفاده باید زمان کافی برای واکنش با سلول‌های پوست را داشته باشند تا فعال شده و موثر واقع شوند.
دکتر فیروز با بیان این‌که میزان فعالیت اکثر این کرم‌ها روی پوست در شرایط عادی 2 تا 3 ساعت است، گفت:توصیه می‌شود اگر فردی در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد،پس از این فاصله زمانی،دوباره مصرف کرم ضد آفتاب را تجدید نماید.
وی در خصوص مقدار مناسب مصرف کرم گفت:عدد SPF براساس استفاده 2 میلی گرمی از این کرم‌ها به ازای هر سانتی‌متر مربع پوست محاسبه می‌شود،اما از آنجایی که هیچ فردی به این میزان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کند لذا برخی توصیه می‌کنند که این کم مصرف کردن با استفاده از SPF بالاتر جبران شود.
منبع:jamejamonline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد