آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

طب فشاری چین (Acupressure) و زیبایی

طب فشاری چین (Acupressure) و زیبایی

اکثر ما طب چینی را با طب سوزنی می شناسیم و این در حالی است که طب سوزنی فقط شاخه ای از طب سنتی چین می باشد.

از دیگر شاخه های این طب می توان به طب فشاری یا Acupressure اشاره نمود که در این روش برای تحریک نقاط طب سوزنی به جای استفاده از سوزن می توان از ماساژ نقاط استفاده نمود و یا در مسیر کانالهای انرژی ماساژ داد. این ماساژ معمولا با استفاده از انگشتان دست و گاهی با وسایل مخصوص صورت می گیرد و می تواند اثرات درمانی مشابه طب سوزنی را داشته باشد با این تفاوت که در مقایسه با طب سوزنی که توسط پزشک انجام می گیرد افراد می توانند با یادگیری محل دقیق نقاط و تکنیکهای مربوط به نحوه ماساژ، خود نیز به درمان برخی از بیماریها کمک نمایند.
از دیدگاه طب چینی که نگاهی کلی نگر می باشد، زیبایی حقیقی نتیجه تنظیم سیستمهای درونی و افزایش سلامت کلی ذهن و بدن می باشد و به صورت خاص نیز زیبایی پوست ناشی از افزایش سلامت عمومی و تنظیم کلی بدن خواهد بود. به طور خلاصه طب چینی زیبایی را امری از درون به بیرون می داند و به عبارتی به جای سعی در از بین بردن موضعی مشکلات پوستی یا پنهان نمودن این مشکلات، سعی در درمان ریشه ای آنها به صورت کاملا طبیعی دارد.
طب سوزنی نیز که از هزاران سال پیش کمک به درمان انواع بیماریها می کرده است، از قدیم الایام در مسائلی مانند درمان چاقی ها و کاهش سایز کاربرد داشته است که به نوعی می توان این درمانها را در مقوله زیبایی طبقه بندی نمود. در سالهای اخیر نیز با توجه به افزایش توجه مردم به انواع روشهای جوان سازی صورت، طب سوزنی بخصوص در آمریکا و اروپا وارد این عرصه شده است و تأثیرات باور نکردنی را از خود نشان داده است از جمله افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به پوست، افزایش کلاژن سازی پوست، تنظیم رطوبت پوست، کاهش لکهای صورت، بهبود پف صورت و زیر چشم، از بین بردن غبغب، رفع چینهای کم عمق و بهبود چینهای عمیق صورت، بهبود افتادگی های پوست و عضلات، لیفتینگ صورت و ... .
همانطور که در بالا اشاره شد، تحریک نقاط طب سوزنی بوسیله ماساژ نقاط با استفاده از انگشتان دست هم امکان پذیر می باشد. ماساژ صحیح این نقاط، مطابق با پروتکلهای مخصوص ماساژ صورت و بر اساس اصول طب فشاری، می تواند اثرات مشابه طب سوزنی در جوانسازی صورت داشته باشد. معمولا تکنیکهای ماساژ صورت بر پایه طب فشاری به گونه ای تنظیم می شوند که علاوه بر تحریک نقاط خاص طب سوزنی با کمک به درناژ لنفاوی به سم زدایی بدن و صورت کمک کنند و سبب کاهش لکهای صورت و سیاهی دور چشم شوند، همچنین با تحریک نقاط خاص بر روی عضلات صورت سبب افزایش توان عضلانی و در نتیجه بهبود افتادگیهای پوست و عضلات و کاهش چینهای صورت گردد. حتی اشخاص عادی نیز می توانند با یادگیری محل دقیق نقاط طب فشاری در سر و صورت و ماساژ این نقاط مطابق با پروتکلهای تعریف شده، علاوه بر افزایش سلامت عمومی، کاهش استرس و رفع خستگی به زیبایی پوست صورت خود یا دیگران نیزکمک کنند.{jathumbnail off}

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد