آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

ویژگی های یک استحمام خوب چیست؟

ویژگی های یک استحمام خوب چیست؟

این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو به آن پرداخته است.
این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو به آن پرداخته است.
یکی از راه های نظافت، پیشگیری از بیماریهای پوستی و رعایت بهداشت فردی را میتوان استحمام ذکر کرد که افراد با حمام، دوش آب گرم گرفتن و استفاده از مواد شوینده آن را رعایت می کنند.
حال این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به آن پرداخته است. به گفته وی استحمام دارای دو بخش شرایط فیزیکال استحمام و استفاده از شوینده های مناسب است.
«حرارت آب استحمام» به طور متوسط باید بین ۳۴ تا ۳۷ درجه باشد. این عضو هیات علمی دانشگاه با اعلام این مطلب در ادامه اظهار می کند: از آنجا که درجه حرارت بالای آب دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است و حتی قادر به از بین بردن مقادیر زیادی از چربی های طبیعی پوست است، بنابراین به پوست بدن صدمه زیادی وارد می کند. همچنین باید توجه داشت استفاده از پاک کننده هایی که باعث می شوند یک لایه از پوست برداشته شوند برای تمام پوستها مضر شناخته شده اند.
این پزشک متخصص عنوان می کند: بهتر است افراد برای از بین بردن چربی های بیش از حد پوست خود از نسوج و شبکه های توری شکل که خود باعث حجم زیاد کف می شوند، استفاده کنند و از کیسه های زبر و خشن که به صورت مکانیکی در هر جلسه از استحمام باعث برداشته شدن لایه های پوست می شود، به طور جدی خودداری شود.

کیسه کشی، ممنوع!
برای این که ترکیبات اضافی از روی پوست برداشته شوند، احتیاج به استحمام است. دکتر بلیغی با بیان این موضوع، آلودگیهای روی پوست را مشتمل بر عوامل گرد و غبار ناشی از هوا، تعریق بدن، ترشحات چرب غدد چربی پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و سلولهای مرده ای که در سطح پوست تجمع می کنند، می داند که به شکل کثیفی یا چرک روی پوست ظاهر می شوند بنابراین برای از بین بردن این آلودگی ها، نیاز به استحمامی است که هیچ صدمه ای به پوست وارد نشود که این کار را میتوان با شستشوی ملایم پوست، حتی بدون استفاده از کیسه، لیف و… با استفاده از شوینده های مناسب انجام داد؛ چرا که با شستشوی بیش از حد لایه های طبیعی چربی پوست نیز از بین خواهند رفت.
وی می افزاید: افرادی که دارای پوست خشک هستند، هیچگاه نباید از روشهای ساینده (کیسه و لیف) استفاده کنند، چراکه این امر باعث تحریک بیش از حد پوست بدن می شود و به دلیل نازکی پوست آنها، صدمات زیانباری به پوست آنها وارد خواهد آمد و تنها افرادی، حق استفاده از لیف (نرم) را دارند که دارای پوستهای چرب و ضخیم هستند. این متخصص پوست با اشاره به این که افراد دارای اگزمای سرشتی (عطسه، آبریزش در فصل بهار، اگزمای پوست) نیز نباید از کیسه، لیف و شوینده های قوی استفاده کنند، تحریک شدید پوست آنها را بخصوص در فصل زمستان، از دلایل مهم این منع ذکر می کند.

نوبت استحمام بعدی
این مساله که نوبت استحمام بعدی کی وچه وقت باید باشد طبق گفته دکتر بلیغی، بستگی به نوع پوست دارد، به گفته وی، آنهایی که دارای پوستهای چرب هستند میتوانند هر روز استحمام کنند که در این حین استفاده از شوینده های ملایم در اولویت است.
وی میگوید: افراد با پوستهای خشک نیز می توانند استحمام روزانه داشته باشند، ولی آنها باید علاوه بر مصرف شوینده های ملایم، بلافاصله پس از حمام، نسبت به خشک کردن پوست بدن خود به شکل قرار دادن حوله روی پوست و برداشتن آن اقدام کنند و از خشک کردن پوست با حرکات رفت و برگشت حوله پرهیز کنند و پس از این اقدام مصرف نرم کننده مناسب را از یاد نبرند.

صابون مناسب
صابون از نمکهای سدیم اسیدهای چرب تشکیل شده است که این ذرات ریز دارای دوقطب هستند که یک طرف آن غیرقطبی و انتهای دیگر قطبی و دارای بار الکتریکی است و به دلیل این خاصیت، سر غیرقطبی صابون در مواجهه با چربیها به آنها چسبیده و قسمت قطبی آن در آب حل میشود و باعث تمیز شدن چربیها می شود.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، از آنجایی که ph پوست بدن بین ۴ تا ۶ است در مقایسه با صابونهای معمولی که دارای ۱۰-۹ ph هستند، حساس بوده و صدمه میبیند. به همین دلیل کسانی که دارای پوستهای چرب هستند، توان تحمل این صابونها را خواهند داشت. ولی افرادی که دارای پوست خشک هستند قادر به تحمل مصرف این صابونها نخواهند بود و باید از صابونهای ملایم و گلیسیرینه استفاده کنند.
دکتر بلیغی در پایان اظهار میکند: بهتر است افراد در استحمام، جانب تعادل را رعایت کنند و زمان و مدت آن را بالا نبرند، چرا که در این هنگام لایه شاخی سطح پوست (کراتینی) به علت آب دوست بودنش، در این فضا آب زیادی را به خود جذب می کند و باعث جمع شدن و سفید شدن پوست کف دست و پاها میشود.

چطور ابروی تاتو شده مثل ابرویی طبیعی دیده شود!؟

چطور ابروی تاتو شده مثل ابرویی طبیعی دیده شود!؟

در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پر رنگ تر شدن ابرو یا مدل دادن آن دوست داشته ایم آن را تاتو کنیم ، پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره سبب پشیمانی ما خواهد شد... در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پررنگ تر شدن ابرو یا تغیییرمدل ابرویتان ، دوست داشتید آن را تاتو کنید اما پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره و یا خسته شدن از یکنواختی مدل باعث شده دست به پاک کردن قسمتهایی از ابرو و دوباره تاتو کردن بزنید که این علاوه بر صرف وقت و هزینه ممکن است همچنان رضایتتان را جلب نکرده باشد .
با این وجود به جز راههای درمان پزشکی مثل لیزرکردن و امثال آن که آن هم ممکن است نتیجه ی مطلوب را نداشته باشد ، تنها راهی که باقی می ماند آرایش و میک آپ کردن ابروی تاتو شده توسط خود ابروست به طوری که شما می توانید بر طبق آنچه که در زیر گفته خواهد شد عمل کرده و ابرویی طبیعی اما پررنگ و مرتب و زیبا داشته باشید:
قدم اول:
هنگام تاتو فقط جاهای خالی را پر کنید نه بیشتر!چیزی که مهم است و در طبیعی تر به نظر رسیدن ابروی تاتو شده کمک می کند در هنگام تاتو و موقع انجام آنست و آن اینکه از آرایشگرتان که می خواهد این کار را برایتان انجام دهد بخواهید حتی الامکان و تا جایی که می شود تاتو را بر روی فرم خود ابرو و در بین موهای ابرو، جایی که خالی است انجام دهد و خیلی خارج از محدوده ی ابرو، پایین و بالای آن را بی جهت پر نکند تا شما همیشه بتوانید به دلخواه، ابرویتان را نازک یا پهن تر کنید و تنها به آن فرم داده و ابرویی پر رنگ تر از قبل داشته باشید.
قدم دوم:
موهای ابرو را مماس و نزدیک به تاتو کوتاه نکنید و یا روی آن را تیغ نزنید!
موهای ابرویتان را به سمت بالا شانه کرده و نوک تاج آن را خیلی کم قیچی کرده، صاف کنید .بقیه ی قسمتهای ابرو را به سمت پایین شانه زده و کمی از نوک آنها را نیز بزنید .
می تواند با یک تاتوی درست و رنگی مناسب به شکل ابرویی پر رنگ، با فرمی زیبا و طبیعی در آید
قدم سوم:
رنگ تاتو همرنگ یا نزدیک به رنگ ابرو انتخاب شود!
بهترین رنگی که برای اکثر ابروها ازابروی مشکی تا قهوه ای پیشنهاد می شود رنگ تاتوی قهوه ای سوخته بدون قرمزی است که بر روی هر رنگ ابرویی، خود را نزدیک به آن نشان خواهد داد و نیز با هر رنگی که بر روی ابروها بعد از تاتو گذاشته می شود هماهنگ خواهد بود.
مثلا اگر ابرویی قبل از تاتو به این فرم و رنگ بوده است:

چطور با استفاده از مواد گیاهی ph پوست را ثابت نگه داریم؟

چطور با استفاده از مواد گیاهی ph پوست را ثابت نگه داریم؟
اگر روزانه عادت کنید که هر بار بعد از شستن صورت، محلول فوق را با پنبه به صورت بمالید، با این روش شما حالت طبیعی و اسیدی پوست صورت خود را باز یافته و بدون شک پوستی شفاف و تصفیه از لکه ها و نا صافی ها خواهید داشت...
طبق تحقیقات جدید، پوست و مو دارای یک اسید سطحی هستند که سبب حفاظت آنها در مقابل بیماری ها و به خصوص باکتری ها ی مضر می گردد.برای هر چه زیباتر کردن پوست و و باید به عنوان یک اصل پذیرفت که این اسید بعد از شستن، بتواند روی پوست حالت موازنه را برقرار کند و برای دستیابی به این منظور با تشخیص محلولهای اسیدی که درمنزل قابل دسترسی است، همیشه ph پوست را بین 2 و 4
تا 5 و 6
ثابت نگه داشت.
محلول اسیدی برای ثابت نگه داشتن ph پوست وطراوت بخشیدن آن:
سرکه سیب یا سرکه سفید تقطیر شده :
یک قسمت
آب مقطر یا آب جوشیده ی سرد شده :
8 قسمت
1- اگرروزانه عادت کنید که هر بار بعد از شستن صورت محلول فوق را با پنبه به صورت بمالید، با این روش شما حالت طبیعی و اسیدی پوست صورت خود را باز یافته و بدون شک پوست شما شفاف و تصفیه از لکه ها و نا صافی ها
می شود.
2- راه دیگر برای حفظ ph پوست صورت
(اسیدی) استفاده از ماست ترش و سایر ترشی های گیاهی مثل آبلیمو و...
می باشد مشروط بر اینکه رقیق بوده
که بهتر است برای این کار از آبلیموی تازه یا آب نارنج
که تا سه برابر رقیق شده است
استفاده نمود.
3- شستن وپاک کردن صورت با شیر مانده و ترش شده
بسیار موثر است.
تذکر 1:
لیمو شیرین، انگور،کاهو، لیموعمانی و سیب نیز خاصیت اسیدی دارند و می توانند به پوست اسید لازم را برسانند.
تذکر2:
در استفاده از لیمو عمانی باید پوست خیلی چربی
داشته باشید ولی در موارد دیگر می توان از آب میوه استفاده کرد.
تذکر3:
اگر پوست شما حساس بوده و با مایعات ترش تحریک می شود می توانید آنها را با کمی عسل مخلوط کنید و به عنوان ماسک زیبایی
از آن استفاده نمایید و پس از یک ربع ساعت، پوست را با آب گرم بشویید.

آموزش دو مدل موی هالیوودی

آموزش دو مدل موی هالیوودی

داشتن ظاهری شیک و جذاب رویای هر خانمی می‌باشد به خصوص وقتی که ظاهر شما شبیه یک چهره سینمایی یا یک ستاره باشد.
داشتن ظاهری شیک و جذاب رویای هر خانمی می‌باشد به خصوص وقتی که این ظاهر شبیه یک چهره سینمایی یا یک ستاره باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم یکی از مدلهای مویی که بیشتر ستاره‌ها حتما یک بار آن را امتحان کرده اند و در عین حال مدل ساده و زیبایی است را به شما آموزش دهیم. این مدل مو بسیار ساده است و خود شما هم از پس آن بر می‌آیید و احتیاجی به آرایشگاه رفتن نخواهید داشت .


این مدل موی ساده و شیک را بیونسه و کیت بکسیل برای مراسم رد کارپت استفاده کرده اند که ما در زیر نحوه درست کردن هر یک از این مدل موها را به شما آموزش می‌دهیم.


توصیه‌های بهداشتی به آنها که می‌خواهند گوشواره بیندازند

توصیه‌های بهداشتی به آنها که می‌خواهند گوشواره بیندازند

این روزها مد شده که برخی خانم‌ها، به جای یک گوشواره، چند گوشواره می‌اندازند و طبیعتا چند سوراخ در گوش‌شان ایجاد می‌کنند. شاید از نظر بعضی‌ها این مدل زیباتر یا امروزی‌تر باشد ولی پزشکان نظر دیگری دارند...
این روزها مد شده که برخی خانم‌ها، به جای یک گوشواره، چند گوشواره می‌اندازند و طبیعتا چند سوراخ در گوش‌شان ایجاد می‌کنند. شاید از نظر بعضی‌ها این مدل سوراخ‌کردن گوش زیباتر یا امروزی‌تر باشد ولی پزشکان نظر دیگری دارند...
متخصصان پوست و مو هشدار می‌دهند که سوارخ‌کردن لاله گوش خطرناک است و بهترین مکان برای سوراخ کردن گوش همان نرمه گوش است. اگر شما دوست دارید گوش خودتان و یا دختر کوچولویتان را سوراخ کنید و بتوانید چند تا گوشواره زیبا به گوشتان بیاویزید، توصیه‌های ما را پیش از سوراخ‌کردن گوشتان بخوانید.
فقط نرمه گوش را سوراخ کنید
نرمه گوش که همان قسمت پایینی گوش‌ است، جایی است که برای سوراخ‌کردن نشانه می‌رود تا لحظاتی بعد یک جفت گوشواره طلا در آن برق بزند. این ناحیه یکی از بهترین نواحی بدن برای آویزان‌کردن آویز و گوشواره است. در این میان بسیاری از مادران که صاحب یک دختر کوچولو می‌شوند وقتی کودک کمی بزرگ‌تر می‌شود به فکر می‌افتند که گوش کودک را سوراخ کنند. در کشور ما، مرسوم است که این کار در سنین کودکی انجام شود. پیش از این وسایل مدرن امروزی وجود نداشت و با استفاده از نخ و سوزن، گوش دختربچه خانواده را سوراخ می‌کردند.

پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید
این روزها مادران کمتر گوش دختربچه‌شان را در خانه سوراخ می‌کنند. ولی به هر حال، برای سوراخ‌کردن گوش کودکان بهتر است مراکز درمانی مجاز را که از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب کنید زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد. نکته دیگری که نباید فراموش کنید، این است که پیش از سوراخ‌کردن گوش کودکتان، او را حتما نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی‌های لازم را بگیرید. سوراخ‌کردن گوش در شرایط استریل در مجموع عملی‌ کم‌خطر است اما در مورد بعضی از افراد که مستعد عفونت هستند؛ مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف می‌کنند یا افرادی که بیماری‌هایی دارند که خونشان به راحتی منعقد نمی‌شود و احتمال خون‌ریزی در آنها بالا است یا افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، ممکن است این مساله دردسرساز شود و بهتر است پزشک در این موارد نظارت دقیق داشته باشد.
توصیه‌های ایمنی برای سوراخ کردن گوش
سوراخ کردن گوش یکی از کارهای بسیار رایج و معمول بین خانم‌هاست. البته این کار از زمان‌های قدیم رایج بوده است، منتها با روش‌های سنتی. این روزها، وسایل انجام دادن این کار پیشرفته‌تر شده است و چند دقیقه هم بیشتر طول نمی‌کشد؛ برخی افراد هم از این امکان استفاده و چند سوراخ در گوش خود ایجاد می‌کنند تا تمام گوشواره‌های مورد علاقه خود را همزمان در گوش داشته باشند!
البته اگر مراقبت‌های لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید؛ چند گوشواره که هیچ، حتی یک گوشواره را هم نمی‌توانید در گوش خود نگه دارید؛ پس تا وقتی که زخم گوش‌هایتان کاملا خوب نشده است، به این موارد توجه کافی داشته باشید:
1 اگر قصد دارید گوشواره‌ای غیر از جنس طلا به گوش‌تان بیندازید، حتما با فردی که گوش‌تان را سوراخ می‌کند مشورت کنید و از درستی انتخاب گوشواره خود مطمئن شوید.
2 اگر پوست حساسی دارید، احتمالا تنها گزینه مناسب برای شما گوشواره‌ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد که قبل از لمس کردن گوش‌هایتان دست خود را بشویید. این کار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش می‌دهد.
3 گوشواره‌هایتان را باید روزی دو بار (یک بار صبح و یک بار شب) تمیز کنید.
4 برای تمیز کردن اطراف سوراخ گوش نیز از محلول ضدعفونی‌کننده مخصوص گوش استفاده کنید. محلول را روی تکه پنبه‌ای بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز کنید.
5 چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می‌شود.
6گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. شما باید حداقل بین 4 تا 6 هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش از گوشواره استفاده کنید، وگرنه زخم تازه جوش می‌خورد و سوراخ ناپدید می‌شود!
7 اگر بعد از گذشت یک روز از سوراخ کردن گوشتان قرمزی و تورم یا درد مشاهده کردید، با احتمال اینکه علایم عفونت است، به پزشک عمومی مراجعه کنید.
8 یادتان باشد که در مدت ترمیم گوش از هیچ نوع افشانه مخصوص مو یا خوشبوکننده و ادکلن استفاده نکنید. در ضمن، تا قبل از درمان محل، با گوشواره‌هایتان بازی نکنید و آن را نکشید تا باعث پشیمانی نشود!
راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
ما اکثرا فکر می‌کنیم در انتخاب جواهر فقط مدل آن مهم است و چیزی را که در نگاه اول خوش‌مان بیاید می‌خریم و می‌پوشیم؛ غافل از اینکه یک انتخاب غلط می‌تواند چهره و ظاهر ما را نامتناسب نشان دهد. در مورد گوشواره هم شکل و ترکیب صورت، اندازه گردن و وجود چین‌های روی گردن که بر اثر سن یا افزایش وزن وجود دارد بسیار مهم است. برخی نکات مهم برای انتخاب گوشواره مناسب از این قرار است:
1اگر صورتی کشیده دارید می‌توانید از گوشواره‌های چلچراغی و حلقه‌های بزرگی که آویز دارند استفاده کنید همچنین گوشواره‌های دکمه‌ای یا میخی را نیز می‌توانید بپوشید.
2 گوشواره‌های گرد و آویز صورت را چاق‌تر و چین‌های روی گردن را بیشتر نشان می‌دهند پس اگر صورتی گرد و چاق دارید از مدل‌های بزرگ و گرد بپرهیزید.
3 اگر صورتی گرد با چین‌ها و غبغب آویزان دارید از مدل‌های گوشواره دگمه‌ای یا حلقه‌ای کوچک دوری کنید.
4 اگر گردن کوتاهی دارید از مدل‌ گوشواره‌های آویز بلند هرگز انتخاب نکنید چون گردن شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.
5 گوشواره‌های حلقه‌ای ساده به اندازه متوسط برای هر شخص مناسب است.
6 اگر می‌خواهید در موقعیتی جدی و تخصصی باشید هرگز گوشواره‌های بزرگ و شلوغ را بر گوشتان آویزان نکنید. بهتر است به جای گوشواره، از گردنبند، دستبند یا سنجاق سینه استفاده کنید.

ماسک تمیزکننده لیمو

ماسک تمیزکننده لیمو

عصاره لیمو، یک تمیزکننده موثر و سفت‌کننده پوست است و برای پوست‌های خشک، بسیار مفید است و محوکننده چین و چروک صورت است...
آب یک عدد لیمو ترش را به یک فنجان دوغ اضافه می‌کنیم، آنها را با هم مخلوط کرده و روی پوست می‌مالیم، پس از 20 دقیقه وقتی که پوست خشک شد، صورت را با آب خنک می‌شوییم.
گفتنی است؛ عصاره لیمو، یک تمیزکننده موثر و سفت‌کننده پوست است و برای پوست‌های خشک، بسیار مفید است و محوکننده چین و چروک صورت است...
یک ماسک دیگر که با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه کنید این است که یک عدد لیموی شسته و پوست نکنده و نصف پرتقال شسته و پوست نکنده را با هم در مخلوط کن مخلوط کنید، یک فنجان کوچک ماست هم به آن اضافه کرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشک شود، پس از 20 دقیقه پوست را با آب سرد و خنک بشویید.